Повернення та заміна товару

Повернення товару відповідно до "Закону про захист прав споживачів" можливе протягом 14 днів з моменту покупки, якщо товар не був у використанні та збережений товарний вид виробу, упаковка, ярлики, наклейки тощо. Терміни цієї процедури встановлені законодавством: 14 робочих днів на перевірку якості та плюс сім робочих днів на повернення грошей.

Гарантії та повернення товару

Відповідно до норм чинного законодавства споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошено продавцем. Тож слід бути уважними та не пропустити строк для відповідно звернення, оскільки після його закінчення Ви зможете повернути або обміняти товар лише за гарантією, тобто якщо він неналежної якості.

Варто пам'ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Тому якщо Ви, наприклад, придбали подушку і в перший же день, поклавши її в ліжко, зрозуміли, що вона Вам завелика, то повернути товар уже скоріше за все не вийде, оскільки на подушці залишаться хоч і не значні, але все ж таки помітні сліди використання, що автоматично поставить товар до переліку "такого, що був у вжитку".

Наступною обов'язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості, є наявність розрахункового документа, виданого споживачеві разом із проданим товаром (скрін оплати або чек з пошти про сплату післяплати також підійде). Пам'ятайте, що наявність чека є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

Який же порядок відшкодування коштів споживачеві? При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем здійснюються виходячи з вартості товару на момент його купівлі. Кошти, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

Слід зазначити, що не всі товари Ви можете обміняти і повернути. Існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню. Як правило, під час купівлі таких товарів про те, що їх неможливо обміняти або повернути, Вас попередять продавці, однак не слід покладатися лише на їхню сумлінність. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", і до нього віднесено продовольчі товари, лікарські препарати, предмети сангігієни, а також дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

Повний список товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), можна знайти в

постанові Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172.